"Рух", №7(21), лютий 2001 р.

Колажі Сергія Коляди
Сучасний митець, який відтворює реальність. Хто він є насправді?

Він пірнає у сучасне життя. Спускається в метро на Хрещатику і з'являється десь у провінції, може, на Азовському морі, звідки він потрапив у це саме столичне життя, яке є для нього ні чим іншим, як сумішшю уламків старої культури й сьогодення. Уявити це просто. Ви їдете в тролейбусі повз св. Софію, читаєте газету чи книжку, потім помічаєте рекламу - "Coca-Cola" або "Оболонь" - через плече бачите фото якоїсь поп-зірки у модному журналі, чуєте, як хтось лається позаду - це все складається у постмодерновий колаж. Саме таким є сучасне життя. Таким є і його мистецтво. Сам маляр, хоча дещо й гіперболізує певні речі, але не бачить великої різниці між своїм мистецтвом і життям.
Народився Сергій Коляда в Одесі у 1972 р., але все дитинство провів у Бердянську, де закінчив педагогічний інститут. З 1997 р. мешкає в Києві. Не вельми тривалий термін, але митець уже встиг привернути увагу багатьох іноземних дипломатів - поціновувачів живопису, графіки.
Мистецтво С. Коляди еклектичне. Розмаїття сюжетів, які складаються з поєднання образів масової культури та цитат з класики, вражають усіх. Автопортрет Т.Г. Шевченка на рекламному борді "Coca-Cola" з пляшкою цього продукту замість свічки - яскравий приклад. Автор у жодному разі не знущається з пам'яті великого поета. Постмодерне мистецтво - це гра. Для автора це - сувора правда життя, метафора цинізму деяких сьогоденних реалій. Його дуже хвилюють соціальні негаразди. Він переконаний, що повинен відтворювати свій час, свою епоху - їхні світло й морок. .Сучасне мистецтво не творить нічого нового. Remake - це бог епохи постмодернізму. Конвеєр масового виробництва зрівняв журнальних красунь, пам'ятки архітектури, туристичні Мекки. Художник досить часто це все ставить на одні ваги. Він відмовляється від традиційної композиції. Зорові образи поєднуються в нього з лінгвістичними - словами і фразами. Глядачі можуть самі дати назву картині, вони мають право вибору.
С. Коляда використовує досить оригінальну техніку - кулькову ручку чорного кольору. Для нього це - питання концептуальне ("чорнило - кров цивілізації'). Однак ця техніка потребує чимало зусиль та часу.
Отакий він - сучасний художник. Може, ми маємо уважніше придивитися до його творів і замислитись? І молоде мистецтво вкаже на вихід із, здавалося б, безвихідних станів та кризи сучасного життя. І водночас породить інші питання, безпосередньо звертаючись до нашого сумління.

О.Стефанець

 

Back to the title page • Повернутися до титульної сторінки • Вернуться на титульную страницу

 

© Сергій Коляда Serhiy Kolyada